Pero la supply chain se digitaliza cada vez más. Incluso los inventarios se digitalizan. Y puede que esto no guste a todos. Porque van a tener que pasar de colaborar a colaborar.
Dan Gilmore, editor de Supply Chain Digest, ya avisa que "linear, hierarchical information flow, with significant buffering of data, is going away. The future and, increasingly, the present are all about multi-level, real-time information".
Ralph Drayer y Donald Bowersox afirman que "expanding internet capabilities provide an information framework that potentially can replace traditional one-to-one, one-to-many, or many-to-one comunication with web-based, simultaneous, many-to-many connectivity".
Y continúan... "one of the biggest challenges to transform the supply chain is understanding how to process information coming from multiple levels (...). This is radically different from the hierarchical, linear flow of information most of us grew up with, but may be less of a paradigm shift for the new generation of supply chain managers at the center of today's connected world in their personal lives".
El mensaje es claro. Y parece ser que lo repiten en Start Pulling Your Chain: Las compañías exitosas del siglo XXI serán aquellas que gestionen mejor la información basada en la web y visualicen mejor el sentido de la colaboración para transformar estratégicamente sus cadenas de suministro.
Una empresa puede dominar a sus proveedores pero no puede controlar la web. Y es que en la web cada vez se conversa más...
Ralph Drayer y Donald Bowersox afirman que "expanding internet capabilities provide an information framework that potentially can replace traditional one-to-one, one-to-many, or many-to-one comunication with web-based, simultaneous, many-to-many connectivity".
Y continúan... "one of the biggest challenges to transform the supply chain is understanding how to process information coming from multiple levels (...). This is radically different from the hierarchical, linear flow of information most of us grew up with, but may be less of a paradigm shift for the new generation of supply chain managers at the center of today's connected world in their personal lives".
El mensaje es claro. Y parece ser que lo repiten en Start Pulling Your Chain: Las compañías exitosas del siglo XXI serán aquellas que gestionen mejor la información basada en la web y visualicen mejor el sentido de la colaboración para transformar estratégicamente sus cadenas de suministro.
Una empresa puede dominar a sus proveedores pero no puede controlar la web. Y es que en la web cada vez se conversa más...
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